Pazarlama iletişiminde “Oyuncak” Dönemi!
Gün geçmiyor ki yepyeni pazarlama iletişim araçları hayatımızda yerini almasın! O araçlardan biride oyuncak fotoğrafçılığı yani oyuncaklar üzerinden marka hikayeleri anlatma. Bizde sizler için “oyuncak fotoğrafçılığı” ile ilgili bilgiler almak için Instagram kullanıcıları tarafından yakından takip edilen “cenevizortoys”un yaratıcısı ve oyuncak fotoğrafçısı Önder Ceneviz ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
Kısaca Kendinizden Bahseder misiniz?
1980 yılında Adana’da doğdum, ailemin mesleği sebebiyle Türkiye’nin çeşitli illerinde yaşadım. Profesyonel hayatımda daha önce ticari pazarlama ve satış departmanlarında görev aldım. Son 4 yıldır ise profesyonel fotoğrafçılık yapmaktayım.
Oyuncak Fotoğrafçılığı Nedir?
Gündelik hayata oyuncakların karakterlerini dahil etme olarak tanımlayabiliriz. Hayal gücümüzü de işe katınca hayatın her anına dahil olup onların dünyasında bizi, bizim dünyamızdan da onları hayal etmek yani bir nevi güliver oluyoruz onlar için.
Ben oyuncağın yerinde olsam nasıl davranırdım diye düşünürüm ve fotoğrafları çekerken bu hayalle pozlarım. Oyuncak fotoğrafçılarının farklı tarzları, fotoğrafı çekerken oyuncağı gerçek boyutlarında gibi hayal edip çekenler var. Benim tarzım oyuncağı oyuncak gibi çekmek.
Oyuncak Fotoğrafçılığına Ne Zaman Başladınız? İlk çektiğiniz Oyuncak Fotoğrafı Hangisiydi ?
Oyuncak fotoğrafçılığına düzenli çekimler ve paylaşım olarak 4 yıl önce başladım. Daha önce bir kaç figürüm vardı onları uzaktan kumandalı araçlarımın içine yerleştirip daha gerçekçi görünmelerini sağlıyordum. Bir arkadaşım aracılığıyla oyuncak fotoğrafçılığı diye bir şeyin olduğunu öğrendim ve onun sayesinde bu işe başladım. Oyuncaklara hayat verme ilhamını 1995 yılında vizyona giren ve benim sinemada 4 defa izlediğim Oyuncak Hikayesi vermiştir. İlk çektiğim oyuncak fotoğrafım arkadaşımın cebine yerleştirdiğim Duke Nukem karakterinin figürüydü.
Size Göre İyi Oyuncak Fotoğrafı Nedir?
Pozlaması doğru yapılmış, mümkünse profesyonel bir fotoğraf makinesiyle çekilmiş, doğal ortamlarda ya da figürlerin ölçeklerine uygun arka planlarla çekilen fotoğraflar bana göre iyi oyuncak fotoğrafı sayılır. Yiyeceklerin ve içeceklerin içerisine sokularak çekilen figür fotoğrafları bana göre çok hoş değil.
Fotoğraflarınız İle Markaları Hikayeleştiriyorsunuz Bunun Etkisi Sizce Nedir?
Markaların ürünlerine bakış açısını değiştirdiğini düşünüyorum. Mesela bir şişenin veya kalemin yanında çekilmiş oyuncak fotoğrafının, oyuncakların dünyasından bizim gerçek hayatımızın nasıl göründüğünü hayal etmenin verdiği keyif markaya olan bakışımı da değiştiriyor. Kullandığım markaların ürünlerini çekiyorum oyuncaklarımla.
Türkiyede Oyuncak Fotoğrafçılığı Ne Durumda?
Türkiyede oyuncak fotoğrafçılığı her geçen gün artarak devam ediyor. Kaliteli ve yaratıcığını konuşturan insanlar çocukluk hatıralarını oyuncakların fotoğraflarını çekerek yeniden canlandırıyor.
Oyuncak Fotoğrafçılığının Geleceği Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
Oyuncaklar sadece çocukluk günlerimizin kahramanları değil büyüdüğümüz zaman da yüzümüzü gülümseten varlıklar, oyuncak fotoğrafçılığı tanındıkça yaygınlaşacaktır, yurtdışında her yaş grubundan insan bu hobiyi büyük bir hevesle yapmaya devam ediyor aynı durum Türkiyedeki insanlar içinde geçerli olacaktır ve artan hayal gücü enerjisiyle çok daha kaliteli fotoğraflar göreceğiz.
Oyuncak fotoğrafçıları artık o kadar etkili oluyor ki : Geçtiğimiz günlerde vizyona giren “O” filminin baş karakteri palyaço Penny Wise’ın daha önce bir figürü üretilmemişti, dünya çapında oyuncak fotoğrafı ile uğraşan insanlar (Türkiye dahil) dünyaca ünlü oyuncak markası NECA ya talep mailleri yolladı ve kısa sürede sonuç alındı. NECA; 2018 yılı içinde “palyaço Penny Wise” figürü üreteceğini açıkladı. Böylece oyuncak fotoğrafçılarının etkin bir şekilde birleşip firmalara talepleri kabul ettirebildiğini görmüş olduk. Ayrıca oyuncak firmaları fotoğraflarının çekildiğini bildikleri ve bunun yaygınlaştığını gördükleri için ürettikleri figürlerin yanında farklı pozlamalarda kullanmak için el, kafa ve aksesuarlar ekliyor bu sayede daha yaratıcı fotoğraflar çekilmesine katkıda bulunuyorlar.
Dünyada Oyuncak Fotoğrafçılığı Ne Durumda?
Dünyada oyuncak fotoğrafçılığı giderek artmaya devam ediyor özellikle ABD, Japonya, Singapur ve Endonezya gibi ülkelerde oyuncak fotoğrafçılığı oldukça yaygın.
Bu Alanda Örnek Aldığınız veya Sizi Etkileyen Fotoğrafçılar Var Mı?
Oyuncak fotoğrafçılığı yurtdışında oldukça yaygın. Benim severek takip ettiklerim @sgtbananas, @plasticaction ve @tanakatatsuya kendi alanlarında çok iyi işler çıkarıyorlar ve sıkı takip ettiğim fotoğrafçılardır.
Sizce İyi Bir Oyuncak Fotoğrafçısı Olmanın Sırrı Nedir?
Biraz fotoğrafçılık bilgisi, teknik donanım ve hayal gücü…
Çektiğiniz Oyuncak Fotoğraflarını Görmek ve Sizi Yakından Takip Etmek İsteyenler Size Nereden Ulaşabilir?
Oyuncak fotoğraflarımı @cenevizortoys Instagram hesabından takip edebilirler.
Oyuncak Fotoğrafçılığının Marka İletişimine Ne Tür Katkıları Olacağını Düşünüyorsunuz?
Rekabetin çok yoğun yaşandığı bir dönemdeyiz, herkes pazardan pay alma derdinde ve haklı olarak yoğun bir iletişim çalışması içerisinde. Günümüzde pek çok marka standart veya benzer iletişim dilleri kullanıyor. İletişimde hayat bu kadar yoğun ve kalabalıkken fark yaratan yöntemlerle tüketiciye ulaşmak mümkün. Oyuncak kişilerin hayatında önemli bir olgu. Herkesin hayatında oyuncaklarına ilişkin bir hikayesi var. Oyuncaklar çok samimi objeler ve günümüzde insanlar artık yanlarında daha samimi şeyler istiyorlar. İletişim aracınız içinde bu kadar samimi bir nesneyi kullanarak, aslında oyuncak üzerinden metafor yaparak daha farklı, daha samimi ve daha sıcak bir iletişim sağlamanız mümkün. Tüketiciyle daha samimi temas kurmak isteyen tüm markaların iletişimlerinde olması keyifli ve faydalı olur görüşündeyim.
Leave a Comment